Nu- Blogg om stress m.m!

Introduktion:

Min blogg kommer från och med nu, och ett tag framöver, handla om stress. Den kommer belysa personliga erfarenheter, känslor och personliga etisk/moraliska perspektiv kring stress, samt KBT, psykologi, samhället idag och sist men inte minst kristet perspektiv och ”sunt levene”.

Varför bloggar jag om stress?

Jo, för att jag själv upplevt kraftiga konsekvenser av stress. Jag tror därför att jag har mycket att ge till dej som kanske har stress eller symtom av stress, eller kanske också upplevt stress precis som jag. Kanske du också har erfarenheter du vill dela här? :)

 

Rubrikerna för bloggen kommer va:

Acceptera sin situation

Diagnos, eller inte diagnos?

Behandlingar

Fria vägen ut

Planering och stress, hur?

Självbild

Möta andra människor

Dagens människa

 

Jag har medvetet valt att inte ha ett "personligt språk" dvs med massa slang, uttryck och utsvävningar. Detta för att jag inte vill att det ska vara bara personligt inriktat på mej. Min vilja är att det ska tas seriöst och lite mer "neutralt" (så många som möjligt känner igen sej). Jag skriver inte bara för min egen skull utan mitt främsta mål är att dela min situation med andra.

Jag vill dock skapa utrymme för disskussion mellan varje inlägg, så ifall du har tankar, frågor, upplevelser mm du vill dela så passa på!


/Håll utkik efter blogginlägg här nu framöver! Jag kommer med jämna mellanrum skriva! (ca 2 inlägg/rubriker per vecka)

Ha det gott vänner! kram och Guds frid till er

/Magdis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0