Blogg om stress- "fria vägen ut"

Vägen till och visionen av sunt levene ser olika ut för olika människor. Man har olika syn på vad sund tänkande om sej själv, om andra. Eftersom man kan vara svag, även i sin självkänsla, i allvarligt tillstånd av stress och ångest kommer man kanske till en punkt där man måste välja sin väg ut från sin problem. Självkänsla har mycket med värdesyn etik och moral mässigt.

Hur vill du vara?

Var tillhör din etik/ moral?

 

I grupp kan man stärka och uppmuntras i sitt specifika etik och moral tänk och det är viktigt för att eftersträva det man vill tror jag!

 

Jag tycker att......

kristet moral och etiktänk är sunt då det ej innefattar stress, press och att man måste prestera. Även om du syndar får du förlåtelse och uppmuntras till att inte synda för vårt eget bästa. Vi fungerar ju även ibland så att vi måste ”fela” för att lära oss och erfara vad som är bra/sunt och inte.

Vi har alla olika kvaliteér och kallelser med alla samma värde. Vi kristna behöver inte göra på visst sätt för Gud, man behöver ej bevisa sitt värde. Inte heller stressa fram i livet. Man får som kristen möjlighet att se livet i större perspektiv/ på längre sikt…vad är menat för mej? vilken är min väg Gud sett ut för mej? vilka är mina kvaliteér och var har jag min kallelse?

Genom att leva andligt kristet får man en pappa Gud man kan be till. Han hjälper och stötta en i svåra situationer. Han bär allas våra bördor.

Bland annat därför tror jag kristna värderingar och kristet sätt att leva/ vara kan förhindra stress och ohälsa!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0