Bröllops sida!

BILDER från bröllopet finns i min systers blogg: http://sisterdisco.blogg.se/2011/june/wedding-part-1.html

Har du foto/foton tagna från vår bröllopsdag blir vi jätteglada om du skickar oss det/dem! :) (till: [email protected])

Om du saknar ett tack kort så ber vi så mycket om ursäkt! Ta genast kontakt med oss! :)

Om du vill ha ett stortneller litet bröllops foto med ram så kan du få detta! :)




Hej alla vänner!

Denna blogg kommer numera innehålla information för våra gäster gällande vårt bröllop den 4/6 2011.
Eftersom man inte får plats med all info på inbjudningskorten ger vi tillfälle här.
Den kan även fungera som ett mindre forum för er gäster.
Vissa grejer kan vara värda att veta så läs gärna och håll er även uppdaterade! :)



Kyrkan:
* Fässbergskyrkan ligger i centala Mölndal, strax söder om Göteborg. Adress: Terrakottagatan 3 B.
* Bilparkering finns nedanför kyrkan, närmare fässbergshemmet.
* Valfritt att ta med (okokt) ris att kasta när vi kommit ut ur kyrkan.
* Närmast familj sitter längst fram i kyrkan. I övrigt har vi inga speciella krav på sittplatser.


Middagen:
* Har du angett ev matallergi eller speciella matvanor (vegan osv) till värdarna vid anmälning? Vi vill uppmana er att göra detta!
* Vi kommer ha valfri placering kring borden under middagen. Givna platser finns dock för brudpar och närmsta släkten.
* Ytterst begränsad mängd alkohol kommer serveras under kvällen. Ej medhavd alkohol/sprit får förekomma, vänligen respektera detta. Lokalen har gränser för alkohol/ sprit- tillstånd. Men vi hoppas alla kommer kunna känna sej glada, avslappnade och så social man vill vara trots detta! :)


Festen:
* Festen är barnfri. Kan du ej få barnpassning är det givetvis ok att barnet/ barnen kommer med. Angiv, i anmälningen, om barn tillkommer till festen.
* Öppen scen kommer finnas tillgänglig under kvällen med tillgång till ljudutrustning med flera mick/instrument- ingångar. Det är helt upp till er vad festen kommer innehålla. Har du ideér/önskemål (sång, musik, dans, spex, tal mm) så dela gärna med dej till värdarna! (se mailadress+ telnr under "övrigt")


Övrigt:
* Telegram, för er som inte kan komma eller som vill hälsa något, kan lämnas till värdarna (uppgifter om mail+ telnr- se längre ner)
* Även om du ska medverka i kyrkan eller på festen så ska du anmäla dej för bröllopet till värdarna.
* Som du kanske förstår i bröllopsinbjudan så har vi inga krav när det gäller kläder för er gäster. Till våra alternativa vänner- Kör på din stil, dvs ta de kläder du använder när du vanligtvis klär upp dej. Det tycker vi är kul och mer personligt!
* Behöver du ha sovplats? kan du tänka dej att låna ut sovplats? Vänd dej till värdarna!
* Hänvisning till värdar via mail: [email protected]
eller via tel (Madeleine) 0730 653842.
* Vill du maila dina foton från bröllopsdagen blir vi jätteglada! :) (till mail: [email protected])



Present önskemål: (för att delge ideér...Men inget krav att köpa present!!)

Eget tillverkat är alltid trevligt!

Om du vill ge pengar kommer de kanske gå till detta bla:

fotoalbum
presentkort på bla indiska, ikea, indigo eller hos Marrakech (http://www.marrakechinredning.se/)
överkast
mattallriks servis
2st steriohörlurar med liten hane

vattenkokare
kaffe/tépress (presskanna)
olja/ vinägerspray
kökshandukar
köksknivset
mortel
grytvantar
sittdynor till 4st köksstolar
handdukar (stora och små)
krukor
tavlor
linneduk
gardiner
täcken (standard)
tyg
brödrost
bidrag till bröllopsresa
hushållsassistent
bänkdiskmaskin
herrbetjänt
grill

fler förslag tillkommer såsmåningom........

_____________________________________________________________________________________________________________________



Lördagen den 7 Maj inträffade min möhippa!

Jag var precis påväg att börja diska när tjejvännerna (kl nio) ropar tjoho och klampar in med massa packning. Jag hoppar till och blir glatt överraskad av denna invadering. 
Jag anade att detta skulle ske en helg, men inte vilken.
Jag gjorde mej iordning medan vännerna förberedde frukost. Under frukosten tog de fram grejer/ paket. Uppdrag nr 1: Jag skulle assosiera ett föremål till varje person
och beskriva hur den kan assosieras till personen.  Främst har det med hur jag träffade var och en för första gången. Lite småknepig gåta.
Efter frukost gick vi till åby badpalats där jag fick agera vattengympaledare i varmbasängen iklädd full atletisk klädsel (uppdrag nr 2). Det var mest småbarns familjer där. 
Någon mamma var med och en bebis också :). Sen åkte vi massa vattenrutshbanor och badade bubbelpool. Det var en härlig start på dagen!

Väl hemma så klädde de om mej. Jag fick vita skjorts, rosa kortärmad blus, två flätor, rosiga kinder, svarta prickar, prickiga rosa/vita sockar, slöja, trasiga knästrumpor och
stora kängor. Jag skulle föreställa en blandning av pippi långstrump och tant.
Uppdrag nr 3: Jag fick en liten bok där det stod en uppgift "hur ska jag kunna leva hela livet med en "stockholmsbrat" (kommer mer beskrivning senare tillfälle...). 
Jag hade tio personer jag var tvungen att fråga och jag fick väldigt roliga och brutala svar/ råd (återkommer med svaren). När vi gick från mitt hus kändes det totalt overkligt 
att jag befann mej i samma situation som många andra möhipp- brudar man förrut sett och fnissat/ glatt sej lite åt.
Vi åkte spårvagn in till centrum och mitt uppdrag fortsatte.
Vi landade på bältespännaparken för pick nick. Solen strålade heeela dagen och det var sommarvarmt, till skillnad från dagarna innan då det tom haglade vid ett tillfälle tom.
Uppdrag nr 4: Jag fick en bok med massa frågor om Per jag skulle svara på.
Uppdrag nr 5: De hade en hatt med massar lappar med uppdrag. Jag skulle välja en i taget. Det var bla; lära ut magdans (en trashad clown ställde tillslut upp), folk skulle
gissa min dialekt (småländskan vann= fel svar), agera dirigent då de skulle sjunga en "vi grattulera- sång"...minns inte exakt vad det va för sång, men ett gäng killar som såg ut
 att börja fixa för uppträdande av något slag ställde upp och sjöng glatt och ljudligt= lyckat!
Vi mötte säkert sammanlagt fem stycken möhippor och svensexor under dagen, det kändes extra festligt, vi hejade på varann :)
En svensexa- kille dansade jag tom vals med (han va dock dålig på att föra, kan ha med alkoholhalten i kroppen att göra...).

Utanför Intersport på avenyn hade de radat upp löparband och folk erbjöds att springa en kilometer för "bris" (eller annan hjälporganisation, minns ej exakt) och man vann
10% rabatt på intersport. På ett av löparbanden sprang en möhippa-tjej. Tillslut hamnade jag också på löparbandet och sprang med mina tunga stålhetta- kängor.
Strax efter min start gick svensexa- killen, som jag dansade vals med, på löparbandet bredvid. Det slutade med att vi tävlade om vem som kunde springa kilometern fortast.
I mikrofonen peppade de ansvariga på och det fokuserades på våran "tävling". Med maxad fart sprang vi och jag vann!!!!

Efter detta blev jag indragen i ett annat svensexa- uppdrag: spela poker. Jag har aldrig spelat poker men hade tur och vann även här. Jag hade några killar bakom mej som
hjälpte till och tjoade när jag hade bra kort :) Vann över killen! och fick pengar och en öl, men den va inge god....

Efter ytterligare ett par "plocka lappar ur hatten- uppdrag" åkte vi hem. Där fick jag både hand och fotmassage, manikyr och fotbad. Sen åt vi typ grekisk sallad och tittade
på film.
Jag hade en sån fantastisk dag. Jag kände mej så otroligt lycklig och glad över att jag har såna fina vänner. Denna välsignelse tänkte jag hela dagen på, vilket gjorde att alla aktiviteter
runtomkring spelade inte lika står roll som sällskapet jag hade omkring mej. Jag bara njöt över att släppa kontrollen och bara glida med och göra det de sa åt mej att göra.
Denna dag kändes behövlig på många sätt.
Mina tankar gick även åt Pers håll....vart han höll hus just då och framför allt att jag är glad över att jag träffat honom och att snart ska få gifta mej.
Glad och trött var jag efter en händelserik dag som jag sent kommer att glömma!
:)

Trackback
RSS 2.0