Nu flyger vi snart till Zurich....(för "GBD")

Nu är det inte lång tid kvar tills jag och min älskade Per åker till Zurich (Sweiz). Jag ska öppna festivalen med min Gothic bellydance och även dansa och bli intervjuad under lördagens seminarium på förmiddagen.
Det ska bli så spännande verkligen. Att dansa inför metalheads och gothare ankomna från världen över, som för övrigt säkert inte har någon som helst aning om dans....är speciell. Hoppas folket där kommer uppskatta dansen iallafall! :)

Det är en dröm sedan en tid tillbaka som går i uppfyllelse. Det är på kristna alternativa festivaler dansen hör hemma på något sätt. Den går hand i hand med musiken och det kristna engagemanget.  Den sluter samman säcken och skapar nya vägar för den alternativa scenen. Den sätts i nytt perspektiv, eftersom jag inte dansat inför alternativa kristna på sådan tillställning förrut. Den har sin mening där också, även om det är en viss skillnad på att dansa för icke kristna och kristna ur missions synpunkt. Jag har folk att nå ut till här också.
Känslan och fördelen med att dansa för sådana som inte känner till dansen så väl är att de har en lite mer övergripande syn och inte kan djupanalysera min teknik.
Men för den sakens skull är det ingen simpel koregrafi jag satt ihop för denna uppvisning. Tvärt om!  jag utamanar mej själv mer och mer samtidigt som jag utvecklas och blir bättre i alla element i dansen.
Det kommer bli en dans som börjar mystiskt och spirituell i sagta i tempo och övergår i snabbare och mer "utåtagerande" till hård industri/metal musik......kommer finnas tillgänglig att se via youtube senare.

The holy spirit gonna light my way
Gud välsigne er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0